Deel uw ervaring met ons
Natuurlijk horen we het liefst van u dat u blij bent met onze zorg. Ook wanneer u niet helemaal tevreden bent horen we dit graag, zodat wij de situatie kunnen oplossen.
Bent u tevreden over onze diensten?
Vertel het ons! Dan zorgen we dat uw compliment bij de juiste medewerker(s) terecht komt. Bel met ons Klanten Contact Centrum (KCC) via (071) 516 14 15. Of stuur een e-mail naar info@ActiVite.nl.
Als u niet tevreden bent
- Bespreek uw klacht allereerst met de medewerker die de zorg bij u verleent. Waarschijnlijk kunt u met hem of haar het snelst tot een oplossing komen.
- Komt u er met de medewerker niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met de teammanager. Hij of zij zoekt vervolgens samen met u naar een oplossing. Onze teammanagers zijn telefonisch goed bereikbaar via ons Klanten Contact Centrum (KCC) via (071) 516 14 15. Woont u in een van onze verpleeghuizen? Dan kunt u ook even binnenlopen bij de teammanager daar.
- Wilt u uw klacht liever online indienen? Vul dan onderstaand formulier in.
Deel uw klacht online
Contact met de klachtenfunctionaris
U kunt er ook voor kiezen om uw klacht te bespreken met de klachtenfunctionaris. Wij hebben de klachtenregeling en -bemiddeling ondergebracht bij Quasir. Zij helpen u om uw klacht op te lossen. Via onderstaande contactgegevens kunt u in contact komen met Quasir. Een klachtenfunctionaris van Quasir zal binnen 48 uur contact met u opnemen.
post: Quasir, Klachtenfunctionaris abonnementen, Postbus 1021, 7940 KA Meppel.
e-mail: bemiddeling@quasir.nl
telefonisch: 06 – 48 44 55 38
Meer informatie over Quasir vindt u op www.quasir.nl.
Hulp van de cliëntvertrouwenspersoon
Vindt u het lastig om uw zorgen, onvrede of klacht goed te verwoorden? Of heeft u er moeite mee om op te komen voor uw eigen belangen? Dan kunt u daar hulp bij krijgen van een onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon. De cliëntvertrouwenspersoon luistert naar uw verhaal en bekijkt met u welke stappen er mogelijk zijn. Hij of zij is niet bij ActiVite in dienst. ActiVite schakelt de cliëntvertrouwenspersoon in via een externe organisatie. Wilt u hier gebruik van maken, belt u ons dan op (071) 516 14 15.
Voor cliënten die vallen onder de Wet zorg en dwang hebben we een speciale cliëntvertrouwenspersoon beschikbaar. De cliëntvertrouwenspersoon adviseert en ondersteunt bij situaties die te maken hebben met het verlenen van onvrijwillige zorg, met gedwongen opname en verblijf en met het doorlopen van de klachtenprocedure van de Wzd. Het doel van de inzet van de cliëntvertrouwenspersoon is om het vertrouwen in de zorgverlener(s) te herstellen en/of om een oplossing te vinden waar iedereen tevreden mee is. Ilja den Dopper van stichting Zorgstem voert het vertrouwenswerk uit voor cliënten van ActiVite die vallen onder de Wzd. U kunt haar bereiken via I.dendopper@zorgstem.nl of via het telefoonnummer: 06 4016 4295 of 088 678 1000.
Als u er niet uitkomt
We doen er alles aan om uw klacht zo goed mogelijk op te lossen. Komt u er niet uit met ActiVite of met onze klachtenfunctionaris en vindt u dat uw klacht niet goed opgelost is? Dan kunt u uw klacht laten behandelen door de Geschillencommissie Zorg. ActiVite is bij deze commissie aangesloten. Meer informatie vindt u op: www.degeschillencommissiezorg.nl.