Centrale Cliëntenraad

Bij ActiVite zijn we dankbaar voor de cliënten en familieleden die mee willen denken over onze zorg. In de verpleeghuizen en in de wijk zijn er lokale cliëntenraden (LCR). Iedere LCR heeft een vertegenwoordiger in de Centrale Cliëntenraad.

Dit doet de Centrale Cliëntenraad

De CCR komt op voor de belangen van al onze cliënten in de thuiszorg en de bewoners van onze verpleeghuizen. Dit doet zij door de kwaliteit van de zorg te bewaken en voorstellen te doen om de zorg te verbeteren. De CCR denkt mee over het welzijn van de bewoners van onze huizen en van de cliënten die zorg thuis krijgen.

De Centrale Cliëntenraad komt gemiddeld twaalf keer per jaar bij elkaar. De helft van deze vergaderingen is met de Raad van Bestuur van ActiVite. Hier bespreken zij onderwerpen die relevant zijn voor alle cliënten van ActiVite. Op de bijeenkomsten met de Raad van Bestuur brengt de CCR voorstellen en ideeën naar voren. De Raad van Bestuur is verplicht om te reageren op deze voorstellen en ideeën. Samengevat: de CCR volgt het beleid van ActiVite, bekijkt en controleert de uitvoering van dit beleid en adviseert over beleidsontwikkelingen.

Weten wat er leeft

Om goed te weten wat er leeft onder de bewoners en hun familie, heeft ieder verpleeghuis een Lokale Cliëntenraad (LCR). Hierin bespreken bewoners en/of hun familieleden met de teammanager de dagelijkse gang van zaken in het verpleeghuis.  Zo weten we wat er goed gaat en welke zaken aandacht nodig hebben. Wilt u deel uitmaken van de LCR of wilt u in contact komen met de LCR? Mail dan naar cliëntenraad@ActiVite.nl. Daarnaast is er een Centrale Cliëntenraad (CCR) die opkomt voor de belangen van alle cliënten van ActiVite. De CCR bestaat uit leden van de diverse Lokale Cliëntenraden.

Denk met ons mee

Krijgt u thuiszorg van ActiVite? We waarderen het als u met ons meedenkt! Fijn als u uw vragen, ervaringen en suggesties met ons deelt. Via onderstaand formulier komt u in contact met de Centrale Cliëntenraad. Zo wordt ook uw stem gehoord en vertegenwoordigd binnen de organisatie.  (Belangrijk: dit is geen klachtenformulier.)

Meedenken

Optioneel
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bellen of schrijven met de Cliëntenraad

Voorzitter Centrale Cliëntenraad
p/a ActiVite
Postbus 149
2350 AC Leiderdorp

Jaarverslag Centrale Cliëntenraad

Bekijk het jaarverslag