Wijkverpleging ActiVite scoort met een 8,5 hoog op de PREM

De afgelopen maanden hebben we uitgebreid onderzoek gedaan onder cliënten van onze wijkverpleging. De resultaten zijn een mooi compliment voor onze collega’s: een gemiddeld cijfer van 8,5 voor de ervaring met ActiVite én 98% beveelt ons aan. 

Mooie resultaten 

Het onderzoek bestond uit vragen als ‘Voelt u zich op uw gemak bij de zorgverleners?’ en ‘Behandelen de zorgverleners u met aandacht?’. Daarnaast gaven de cliënten rapportcijfers voor de zorgverlening. Het gemiddelde cijfer dat ActiVite kreeg (8,5) betekent een stijging ten opzichte van de vorige meting (8,1). Het gemiddelde cijfer van de verschillende regio’s ligt tussen 8,2 en de 8,7. Andere resultaten uit het onderzoek:

  • Op de aanbevelingsvraag ‘zou u deze zorgaanbieder aanbevelen…’ antwoordt 98% met ‘ja’. Dit was in de vorige meting 95%.
  • De netpromotorscore is 81%. Dit betekent dat 81% van de cliënten met een 8, 9 of 10 heeft geantwoord op de aanbevelingsvraag.

Waarom dit onderzoek 

Het onderzoek valt onder PREM Wijkverpleging, waarmee de ervaring en beleving van cliënten wordt gemeten. PREM staat voor Patient Reported Experience Measure. Een PREM is een vragenlijst die de ervaring en beleving van cliënten met de zorg meet. De PREM Wijkverpleging is eind 2017 ontwikkeld als landelijk kwaliteitsinstrument. De vragenlijst wordt ingezet ten behoeve van kwaliteitsverbetering en professionele ontwikkeling door leren en verbeteren van de praktijk en van kwaliteitsinformatie. Er wordt o.a. gescoord op communicatie, deskundigheid en het maken van afspraken. Als een cliënt toestemming geeft worden de ervaringen ook gepubliceerd op ZorgkaartNederland.nl.

Bekijk ook:

Meer nieuws