Alle gegevens rond de zorg en behandeling die u krijgt, slaan we digitaal op in het Elektronisch Cliëntendossier (ECD). Zo zijn zorgverleners altijd op de hoogte van uw situatie.
Het gebruik van het Elektronisch Cliëntendossier (ECD) draagt bij aan goede zorg. Zorgverleners kunnen zo snel bij uw medische gegevens. Alleen personen die rechtstreeks betrokken zijn bij uw verzorging en/of behandeling mogen uw dossier inzien of de gegevens bewerken. Uiteraard heeft u zelf ook toegang tot uw ECD. Dat kunt u bekijken via ons cliëntportaal. Hier vindt u ook uw zorgleefplan. In het portaal kunt u ook uw zorgleefplan ondertekenen. Daarnaast kunnen ook uw huisarts en een van uw contactpersonen uw ECD bekijken.
Uw privacy voorop
Wij hechten veel waarde aan de bescherming van uw privacy. Daarom mogen alleen medewerkers die direct betrokken zijn bij uw verzorging en/of behandeling uw dossier inzien en erin schrijven. Mocht het nodig zijn, dan kunnen wij uw medische gegevens uit het zorgdossier ook delen met zorgverleners die niet rechtstreeks (of ‘indirect’) betrokken zijn bij uw zorgverlening, zoals het ziekenhuis en de apotheek. Wilt u dit niet, geef dit dan aan bij de arts.
Starten met het cliëntportaal
Het cliëntportaal is een beveiligde website. Om toegang te krijgen heeft u de volgende drie zaken nodig:
een telefoon, computer of tablet met internetverbinding;
een geldig e-mailadres:
een mobiel nummer om de beveiligingscode op te ontvangen.
Uw e-mailadres is uw gebruikersnaam in het cliëntportaal. Een van onze zorgmedewerker zet dit e-mailadres in uw ECD. Daarmee krijgt u toegang tot het cliëntportaal.
Wilt u een contactpersoon laten meekijken in uw dossier? Dan geeft u hier schriftelijk toestemming voor bij een van onze zorgmedewerkers. Nadat de zorgmedewerker uw toestemming heeft verwerkt in uw dossier, kan uw contactpersoon zich registreren.