Zelfstandig thuis kunnen blijven wonen is een grote wens van veel ouderen. Maar wat als u bijvoorbeeld valt in huis of u bent benauwd en u kunt niet bij uw telefoon komen? Met personenalarmering kunt u vertrouwen op snelle hulp van ActiVite. Een veilig idee!
Een simpele druk op de knop
Bij personenalarmering draagt u een bandje om uw pols of koord om uw hals met een knop eraan. In geval van nood drukt u op die knop. Het alarmapparaat in huis maakt dan direct contact met de meldkamer. Vervolgens kunt u vertellen wat er gebeurd is en aangeven dat u hulp nodig heeft. Hoort de medewerker van de meldkamer u niet praten, dan stuurt deze sowieso iemand langs. Een gerust gevoel, zeker als u alleen woont.
Dag en nacht hulp
U kunt zelf kiezen door wie u na een alarmering geholpen wordt. Dat kan iemand uit uw eigen omgeving zijn. De medewerker belt dan degene die u van tevoren als contactpersoon hebt opgegeven. Dat noemen we sociale alarmopvolging. Als u kiest voor professionele alarmopvolging, komt een thuiszorgmedewerker van ActiVite zo snel mogelijk naar u toe als u alarm slaat. Overdag én ’s nachts.
Veilige toegang tot uw woning
Het is natuurlijk belangrijk dat in geval van nood altijd iemand in uw huis kan komen. De beste mogelijkheid hiervoor is een digitaal slot/digitale sleutelkluis. Dit is een veilige, elektronische deuropener die van buitenaf niet zichtbaar is. U bepaalt wie u toegang wilt geven tot uw woning. Denk aan ActiVite, uw kinderen of de buren. Zij kunnen deze deuropener gebruiken met behulp van hun smartphone.
Kosten personenalarmering
Bij personenalarmering werken verschillende partijen samen. We hebben de kosten voor u op een rijtje gezet.
Personenalarmering bestaat uit verschillende delen: het alarmapparaat, het zorgabonnement en de toegang tot je huis. We leggen u uit hoe u dat het makkelijkste regelt.