Thuiszorg en Hulp bij het Huishouden tijdens corona

We doen het samen

We beseffen heel goed dat corona een grote invloed heeft op iedereen, dus ook op u. Ook in deze periode willen we u de zorg- en dienstverlening bieden die u nodig heeft. Daar doen we alles aan. We rekenen daarbij op uw medewerking, zodat onze medewerkers ook de komende periode op een veilige manier zorg kunnen blijven bieden. Zo voorkomen we met elkaar dat corona zich verder verspreidt.

Vragen?
Bij vragen over de aanpak van het coronavirus binnen ActiVite, neemt u contact met ons op.

Om het verspreiden van corona zoveel mogelijk te voorkomen, vragen wij u zich aan onderstaande afspraken te houden wanneer u Thuiszorg of Hulp bij het Huishouden van ActiVite krijgt.

  • Heeft u last van verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn), hoesten, benauwdheid, koorts boven de 38 graden (of koortsig gevoel) of plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping)?
  • Bent u onlangs getest op corona en bent u in afwachting van de testuitslag?
  • Verblijft u in thuisquarantaine als gevolg van het feit dat u in een risicoland bent geweest of in contact bent geweest met iemand die positief getest is op corona?

Kunt u één van de drie bovenstaande vragen met ‘ja’ beantwoorden, neem dan direct contact op met uw accountverantwoordelijke of het ActiVite klantcontactcentrum via telefoonnummer 071 516 1415.

U wordt dan doorverbonden met een teammanager die beoordeelt hoe de zorg of ondersteuning in uw omstandigheden georganiseerd kan worden. Daarnaast vragen wij u extra te letten op de hygiëne. Een goede hygiëne blijft essentieel. De volgende regels gelden nog altijd:

  • Was uw handen regelmatig op de juiste manier.
  • Schud geen handen.
  • Nies en hoest in uw elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze na eenmalig gebruik direct weg.
  • Houd voldoende afstand tot elkaar (minimaal anderhalve meter).
  • In sommige gevallen moet u een mondneusmasker dragen. Ons beleid hierover leest u hier.

Hulp bij het Huishouden

Ook de afdeling Hulp bij het Huishouden van ActiVite (ook bekend onder de naam Actief Plus) volgt de richtlijnen van het RIVM, overheid en de eigen organisatie. De medewerkers houden te allen tijde anderhalve meter afstand en wassen hun handen zowel bij binnenkomst als bij vertrek. Het is mogelijk dat de medewerker aan de cliënt vraagt om in een andere ruimte te wachten totdat de werkzaamheden zijn voltooid. Medewerkers dragen in overleg met de cliënt een mondneusmasker.

Op deze wijze houdt Hulp bij het Huishouden zich aan de geldende regels die ten behoeve van de gezondheid van zowel de cliënt als de medewerker zijn. Cliënten die Hulp bij het Huishouden tijdelijk hebben stopgezegd, maar er nu toch voor (willen) kiezen om enkele huishoudelijke taken gedaan te krijgen (bijvoorbeeld badkamer schoonmaken, keuken reinigen, toilet schoonmaken, bed verschonen etc.), kunnen contact opnemen met het Klantcontactcentrum van ActiVite via telefoonnummer: 071 516 12 15.